Diákközpontúság + Váááuuu + Egyediség = Penteleiség
35 perces órák
A rövidebb óráknak nagy jelentősége van. A tanuló így az óra jelentős részében aktívan tud figyelni és mire elfárad, már szünet következik.
Kis létszámú csoportok
Az alacsony létszámak köszönhetően a tanár minden tanulóra tud figyelni. Meghallgatni, ellenőrizni, válaszolni, segíteni.
Élménysáv 8-9-ig
A gyerekek választhatnak, hogy később jönnek be az iskolába vagy részt vesznek valamilyen foglalkozáson. AKár egyik nap így, másik nap úgy.
Kutyás foglalkozás
Egyes órákhoz Nova csatlakozik, hogy kinek az ellazulásban, kinek a motivációban segítsen. Az Arany Iránytű Programnál Belle várja a diákokat.
Egyéni haladás
Minden gyermek egyéniség,egyediség. Van, akinek több idő kell; van, akinek más út kell. Segítünk! A közösen kitűzött célhoz valahogy eljutunk.
Tanítás: kezdés 9 óra
Így a gyerekeknek lehetősége van akár tovább aludni, átnézni az anyagot, játszani, beszélgetni, reggelizni vagy foglalkozáson részt venni.

Mentorálás
Mivel iskolánk személyközpontú, a mentor-mentorált kapcsolat kölcsönös választás alapján jön létre. A kezdeti időszakban, amikor az újonnan érkezett még nem ismer senkit, minden diák ideiglenes mentort kap, majd ezen időszak lejártával szabadon választhat tanárai közül.

Tanulást segítő program
A motiváció hiányából eredően a tanulásra képtelen diákok visszaintegrálása az oktatási folyamatba a belső hajtóerő felélesztése által.
Alaptézis:
Az a gyerek, amelyik nem akar tanulni, azt nem lehet tanítani.

Resztoratív szemlélet
Mit jelent, hogy resztoratív?
A kifejezés a „restore”, újjáépítés szóból ered. Arra utal, hogy amikor konfliktushelyzet alakul ki, az egy egyensúlyi állapot megbillenését jelzi. A resztoratív szemlélet és módszer az egyensúly visszaállítását, újjáépítését szolgálja.