Általános iskola és Mini Iránytű Program

"Mi nem bántuk meg, hogy beiratkoztunk, sőt hálával és köszönettel tartozunk, hogy a mi gyermekünk is Penteleis lehet."
Tovább

Néhány meghökkentő kérdés, amire a válaszunk IGEN!

  • Tényleg 35 percesek az órák?
  • Választhatok, hogy 8 és 9 óra között mikor érek be az iskolába?
  • Valóban van egy tanár, aki minden héten egy alkalommal csak rám figyel?
  • Végre olyan tempóban haladhatok a közismereti tárgyakból, ahogy nekem jó?
  • Meghallgatják a véleményemet?
  • Nem szeretek énekelni, mégis olyan órát tartanak, ami érdekes számomra?

A válasz IGEN!

Általános iskola

“Végre találtunk egy iskolát, ahol a gyerekeket nézik, ki milyen tempóban tud haladni, úgy haladnak a tananyaggal. Itt nincsenek napi 7-8 órái a gyereknek, rövidebbek a tanórák. Ebben a suliban, a problémától nem megszabadulni akarnak, hanem a szülővel együtt megoldani a problémát, bármi is legyen az… Az összes tanár türelmes, rugalmas.
Egyszóval nálunk nemcsak a gyerek szeret ide járni, mi is, szülők, szívesen lennénk Penteleisek. Mi nem bántuk meg, hogy beiratkoztunk, sőt hálával és köszönettel tartozunk, hogy a mi gyermekünk is Penteleis lehet.”Kenderesiné Horváth Anikó

 

Az általános iskola alapvetően az u.n. átütő tehetséggel rendelkező fiatalokat fogadja 1-8 évfolyamon.

Kiemelt feladat a gyerekek közösséggé formálása. A 6-14 éves életkorban fontosabb, hogy egy személyhez kötődjenek, mint hogy szaktanár tanítson minden tárgyat: a tanító a „gyermekekben” legyen mindenekelőtt szakember. Mivel a tanító osztályfőnök, nálunk csoportvezető különleges jelentőségű szerepet tölt be az osztály életében, rá fokozottan érvényes, hogy személyisége a tanítás eszköze. Ezért a rendszeres készülésen túl folyamatosan fejlesztenie kell magát, mint pedagógust, és karban kell tartania magát, mint embert.

 

A reggeli önindító foglalkozások a gyerekek gyakorolhatják a nyilvános megszólalást, az egymás iránti figyelmet. Így mindenkinek napra kész információjuk lesz arról, kivel milyen fontos dolog történt, kit mi izgat, ki milyen állapotban van, így aztán a tanárok és a diákok is megértőbbek lesznek, ha társuk egyszer csak „furcsán” viselkedik valami probléma miatt. Lehet reggelizni, felkészülni a nap óráira, társasozni, beszélgetni…

 

A nevelés fontos célja, hogy az iskolából kikerülő diákok viszonya a világhoz tartalmas és pozitív legyen. Ebből következik, hogy a tananyag feldolgozása a tapasztalati tanuláson alapul és projektszerű. Ez – túl azon, hogy jobban megmarad a gyerekekben, amit így tanulnak – fontos a rengeteg ismeretlen működésű tárgy által körülvett világunkban az elidegenedés csökkentésében. Élőbb kapcsolatba kerülhetnek így a körülöttük lévő dolgokkal. Ez a tanártól persze más fajta készülést, óratervet kíván, mint a fogalom-centrikus ismeretátadás.

Fontos feladata a tanítónak a különböző problémákkal, nehézségekkel küzdő gyermekekről való gondoskodás. Ez lehet tanulási képességet, magatartást, egészségi állapotot érintő nehézség; lehet tartós vagy átmeneti, és lehet egyéni, vagy az osztály nagy részét érintő probléma.

 

További érdekességek és részletek az ÁLTALÁNOS ISKOLA oldalán!

 

A tanítói munka kiemelt területe a szülőkkel való kapcsolattartás. A szülők nemcsak gyermekük tanulmányai, esetleges problémái révén kapcsolódnak az iskolához, hanem szerepet vállalnak az iskolát érintő fejlesztésekben. Ezek megbeszélése a Szülői fórumokon történik. A beszélgetésnek mindig van egy facilitátora (folyamatvezető-segítő, beszélgettető) körben ülünk, finomságokat viszünk és megértéssel és figyelemmel fordulunk egymás felé. Így minden problémát, nehézséget meg lehet beszélni és a megoldás is mindig megszületik! 🙂

“A havi-másfél havi rendszerességgel megtartott Szülői Fórumok igazán rendhagyó szülői értekezletek. Nem csak az aktualitásokról kapunk információt, hanem őszintén elmondhatjuk mi szülők is, hogy mi az, ami jól működik, és mi az, amit másként szeretnénk. És ezek a megbeszélések soha nem maradnak pozitív következmény nélkül! Mindig megtörténik a kért változtatás!!! A pedagógusokhoz bármikor lehet fordulni, akár telefonon, akár közösségi oldalakon keresztül. Bármilyen felmerülő kérdésben segítenek, ha kell, tananyagot küldenek. Nem csodabogárként vagy visszahúzó erőként tekintenek az SNI-s gyerekre, hanem kicsit később érő, több megsegítést igénylő és egyben csodálatos, egyedi képességekkel rendelkező kis emberre, akinek segítenek szárnyat bontani, hogy aztán repülhessen. Ami igazán megkülönbözteti őket a többi iskolától, az az EMBERI hozzáállásuk és az empátiájuk a gyerekkel és az ő problémáival szemben.” – Csontos-Zsidákovits Anett

 

Az általános iskolai élet fontos része a táborozás. Ez a tapasztalati tanulás alapja. A tábor, jelentős nevelési funkciót tölt be, mind az osztály, mind az egyén számára. Az együtt végzett feladatok, a közös játékok, az egymáshoz való alkalmazkodás a nap 24 órájában páratlan lehetőség az osztályközösség erősítésére.

 

A mentorok egyéni beszélgetéseken segítik a feldolgozást, buzdítják, az elakadókat, rendszeres munkára próbálják bírni a rendszerteleneket, ellenőrzik, hol tartanak, végül egy ünnepi elő-adássorozat keretében szűkebb körben bemutatják a diákok, mi mindent tudtak meg magukról és világról.

 

További érdekességek és részletek az ÁLTALÁNOS ISKOLA oldalán!

 

 

Iskolaelőkészítő év – Mini Iránytű Program

Gyermeke úgy kapta meg az iskolaérettségi papírt, hogy folyamatos fejlesztést írt elő a nevelési tanácsadó?

Úgy érzi, hogy gyermekének az óvoda már nem tud újat nyújtani, de iskolára még nem áll készen?

Feszültséget okoz, hogy hol kezdje az iskolát óvodás gyermeke?

Szeretné, ha gyermeke fejlett képességekkel és erős alapokkal kezdené az első osztályt?

 

“Nagyon sokat kaptunk a programtól. Életünk legjobb családi döntése az volt, hogy megadtuk a kisfiunknak ezt az egy évet.” – Krehó Edit, Norba anyukája

Dunaújvárosban egyedülálló módon iskola előkészítő csoportot hozunk létre azoknak a 6. életévét betöltött gyermekeknek, akik egyébként már iskoláskorúak lennének, de még nem mennek iskolába. Ha úgy tetszik „nulladik osztályba” íratja a szülő gyermekét, biztosítva ezzel a gyermek fizikai, érzelmi, és értelmi biztonságát és stabilitását, amely elengedhetetlen egy sikeres iskolakezdéshez.

Úgy tudják, hogy csak két lehetőség van: első osztály vagy még egy év óvoda?
Van egy harmadik lehetőség is!
A Pentelei Mini Iránytű Programja…

 

 

A Mini Iránytű Program célja, hogy a gyermekek kiegyensúlyozatlan képességstruktúráját kiegyensúlyozottabbá tegye, és a képességeketkészségeket megerősítse annak érdekében, hogy a gyermekek az iskolába lépésig pótolni tudják a különböző területen jelentkező elmaradásaikat. A megkésett fejlődésű, részképesség-gyengeséggel küzdő, szociális fejlődésükben elmaradást mutató gyermekek számára ideális fejlődési lehetőséget biztosítunk.

Tapasztalataink alapján az egyéves, iskoláskort megelőző intenzív és egyénre szabott foglalkozás hatására a bizonytalan képességeik biztosabbá vállnak. Mindez elősegíti a jobb iskolakezdést és a gyermeket sok iskolai kudarctól megóvhatjuk.

“Ma már végig tudja ülni a tanórát, figyel a tanítóra, ceruzával dolgozik” mondta Szabó Zsuzsa, Szabi anyukája gyermeke 1. osztályos munkájáról, miután elvégezte a Mini Iránytű Programot.

 

További érdekességeket és részletek a program oldalán!

www.penteleiszakkepzo.hu/elokeszito

 

Óvodáknak

Tisztelt Intézményvezető!

 

Biztosan Ön is hallotta már kollégáját arról beszélni, hogy van olyan gyermek a csoportjában, akit nem tart iskolaérettnek. Mit tud javasolni ilyenkor kollégája?
Esetleg maradjon ott az óvodában vagy azért próbálják meg az iskolát hátha…?!

Örömmel vennénk, ha egy harmadik, egyedi lehetőség is szerepelne a “választhatási lehetőséget listáján” a 2019/2020-as tanévtől!

Ez pedig a Pentelei Mini Iránytű Programja!

Ha úgy érzi, hogy Ön szerint is híresztelésre méltó a program, kérem segítsen, hogy minél több szülő tájékozódhasson a programról! Hogyan?

A teljes levél, részletes programleírás és érdekességek megtalálhatóak a program honlapján: https://penteleiszakkepzo.hu/ovodaknak/