Orientációs évfolyam
Rólad szól
Szükséged lenne egy megértő környezetre?
Jó lenne rájönni, mi lenne valójában a neked való képzés?
Szívesen tanulnál az iskolán kívül?
Minden esetben teljes egészében elfogadjuk őt és szeretjük – MINDIG!
CIVIL DÍJ 2020
Legnagyobb hatású projekt
2020-ban ötödik alkalommal adták át a NIOK Alapítvány által meghirdetett Civil Díjat a tavalyi év legkiemelkedőbb civil kezdeményezéseinek és szervezeteinek. A 98 pályázat közül 27 szervezet került a döntőbe, ahol nyolc szakmai kategóriában díjaztak. A „Legnagyobb hatású projekt” díját a Pentele XXI. Oktatásért Művészetért Alapítvány Arany Iránytű Programja nyerte el.
A zsűri indoklása: „Ez alkalommal a zsűri annak a projektnek, annak a csapatnak ítéli oda a díjat A legnagyobb hatású projekt kategóriájában, akik a leghátrányosabb, legnehezebben elérhető, legnehezebben kezelhető célcsoportot vették a szárnyaik alá, és foglalkoznak velük, és segítik őket vissza az iskolába és a közösségekbe.”
A különleges eliserésről beszámoltak a duol.hu-n és a Dunaújvárosi TV Híradójában is:
https://www.youtube.com/watch?v=B9nRfm4oqyw&t=7s
Büszkék vagyunk! Köszönjük a díjat!
Az alapelveinket saját kutatásaink és tapasztalataink alapján állítottuk össze.
Hiszünk a csoport öngyógyulásában, a gyerekek kölcsönös tanításában.
Más környezet
Kutatásaink és tapasztalataink alapján a nem-tantermi tanulási környezet jótékony hatással van a diákokra, aminek alapján a kilencedik évfolyam foglalkozásai egy üdülő övezeti ingatlanban zajlanak. Ez a védett környezet lehetőséget ad a kezdő diákoknak kizárólag a csoporttársaikkal lenni, kikerülve így az esetleges konfliktusokat idősebb az diákokkal. Ez a helyszín lehetőséget nyújt egy panzió szimulált működtetésére és a tapasztalati tanulás, illetve munkaterápia megvalósítására is.
Programról
Célzott mentálhigiénés gondozás
A segítő beszélgetések folyamán lehetőség teremtődik a negatív élmények, szorongást okozó érzések és gondolatok feldolgozására. A felmerülő témák a diákok spontán kezdeményezései, és a tematika alapján kerülnek kiválasztásra. A tematika alapjául egy önismereti kézikönyv szolgál. Témái és feladatai remekül illeszkednek a kamasz korosztályt érintő és foglalkoztató kérdésekhez.
Tapasztalati tanulás, munkaterápia
Mivel a valós élethelyzetekben, a tényleges felelősséggel járó feladatokban működőképesnek bizonyulnak a diákok, ezért a munkaterápia a programunk egyik alapeleme.
Egy valódi élethelyzetről beszélünk, amit a diákjaink a sajátjuknak érezhetnek, és saját maguk dönthetnek arról, hogy részt vesznek-e a folyamatban és hogy milyen mértékben.
Iskolai előkészítés, képességfejlesztés
A szakmai és a közismeretei oktatók által összeállított bemeneti kompetencia követelmény (alapvető készségek és képességek, melyek szükségesek a további tanulmányaikhoz) figyelembevételével törekszünk a részképességek fejlesztésére és a szakmai és közismereti ismeretszerzés előkészítésére. A szakmai és közismereti projektek témáihoz illeszkedően alakítjuk ki a csoportfoglalkozások képességfejlesztő játékait és feladatait.
Alapelveink
←↑→↓