Szakiskola

A 2019/20 tanévre meghirdetett képzés felvételi kódja:

  1. Részszakképesítések 2. évf.
  • 0023 Falusi vendéglátó
  • 0024 Kistermelői élelmiszer előállító
  • 0025 Vendéglátó eladó
  • 0026 Konyhai kisegítő
  • 0028 Lóápoló és gondozó
  • 0029 Szobafestő
  1. Résszakképesítések előkészítő + 2. évf.
  • 0039 Falusi vendéglátó
  • 0040 Kistermelői élelmiszer előállító
  • 0041 Vendéglátó eladó
  • 0042 Konyhai kisegítő
  • 0044 Lóápoló és gondozó
  • 0045 Szobafestő
  1. Teljes szakképesítés: előkészítő + 4. évf.
  • 0031 Kőműves
  • 0032 Burkoló
  • 0033 Szárazépítő
  • 0034 Festő, mázoló, tapétázó
  • 0036 Családi gazdálkodó
  • 0037 Kistermelői élelmiszerelő-állító falusi vendégllátó
  • 0038 Szakács
  1. Teljes szakképesítés 4. évf.
  • 0015 Kőműves
  • 0016 Burkoló
  • 0017 Szárazépítő
  • 0018 Festő, mázoló, tapétázó
  • 0020 Családi gazdálkodó
  • 0021 Kistermelői élelmiszer előállító, falusi vendéglátó
  • 022 Szakács

Néhány meghökkentő kérdés, amire a válaszunk IGEN!

  • Tényleg 35 percesek az órák?
  • Választhatok, hogy 8 és 9 óra között mikor érek be az iskolába?
  • Valóban van egy tanár, aki minden héten egy alkalommal csak rám figyel?
  • Végre olyan tempóban haladhatok a közismereti tárgyakból, ahogy nekem jó?
  • Meghallgatják a véleményemet?
  • Nem szeretek énekelni, mégis olyan órát tartanak, ami érdekes számomra?

A válasz IGEN!

Rész szakképesítés

A tanulásban akadályozott fiatalok szakképző iskolatípusa a Szakiskola, mely a gyógypedagógiai intézmény része, középfokú nevelési–oktatási intézmény. Az alapfokú gyógypedagógiai nevelő–oktató munka eredményeire támaszkodva differenciált segítséget nyújt aszakma tanulásához, valamint a szakképesítés munkaterületéheztartozó legjellemzőbb munkakörök betöltéséhez szükségeskompetenciák elsajátításához. Felkészíti tanulóikat az egész életen át tartó tanulásra, a tanulók társadalmi beilleszkedésére.

A speciális nevelés az egyéni bánásmód és az egyéni haladás elvére épül, melyben folyamatos a praktikus ismeretek oktatása, a kommunikációs és szociális képességek fejlesztése. Kiemelt feladatunk, hogy a tanulók a munkába álláshoz és életkezdéshez szükséges ismereteket is megszerezzék. Ennek alapvető fontosságú eszköze a szakma iránti szeretet kialakítása, a minőségi, pontos munkavégzésrenevelés.

A fiatalok munkanélkülisége ellen az egyik lehetséges eszköz az iskolázottság, aszakképesítés megszerzése. Fontos törekvésünk, hogy az Szakiskola felkészítő, nevelő-oktató munkája összhangban legyen a munkaerő–piaci igényekkel és követelményekkel. A tudásalapú társadalom új kihívásokat, elvárásokat jelent intézményünk számára is.

A lehetőségekhez képest minden felvett tanulónk számára szakmát, megélhetést jelentő szakképesítést kívánunk biztosítani. Törekszünk arra, hogy minél kisebb legyen a lemorzsolódás. Eltökélt szándékunk, hogy tanulóink olyan tudásra, erkölcsi normákrategyenek szert, amelyek alkalmassá teszik őket a munkahelyen való beilleszkedésre, a közösségi életre, ahol alkalmazni tudják a kulturált viselkedés szabályait. Képesek legyenek érdekeik érvényesítésére, eredménnyel, sikeresen helyezkedjenek el szakmájukban. A speciális szakiskolának, a benne folyó pedagógiai tevékenységnek elsősorban a fiatalok szakemberré válásának előkészítését, a munkára, a szakmai hivatásra való nevelését kell szolgálnia, mindazon diákélményekkel együtt melyek meghatározói ennek a korosztálynak, társadalmi beilleszkedésüknek.

Képzéseink:

  • 21 811 01 Konyhai kisegítő 
  • 31 811 04 Vendéglátó eladó
  • 21 542 01 Lakástextil készítő
  • 21 542 02 Textiltermék-összeállító
  • 21 621 01 Lóápoló és gondozó
  • 21 582 01 Szobafestő
  • 31 541 15 Falusi vendéglátó
  • 31 541 18 Kistermelői élelmiszer előállító