Előkészítő csoport

Néhány meghökkentő kérdés, amire a válaszunk IGEN!

  • Tényleg 35 percesek az órák?
  • Választhatok, hogy 8 és 9 óra között mikor érek be az iskolába?
  • Valóban van egy tanár, aki minden héten egy alkalommal csak rám figyel?
  • Végre olyan tempóban haladhatok a közismereti tárgyakból, ahogy nekem jó?
  • Meghallgatják a véleményemet?
  • Nem szeretek énekelni, mégis olyan órát tartanak, ami érdekes számomra?

A válasz IGEN!

Az iskolakezdésre valóban iskolaérett lesz-e a gyermeke? Szeretné, ha fejlett képességekkel és erős alapokkal kezdené az első osztályt?

Dunaújvárosban egyedülálló módon iskola előkészítő csoportot hozunk létre azoknak a 6. életévét betöltött gyermekeknek, akik egyébként már iskoláskorúak lennének, de még nem mennek iskolába. Ha úgy tetszik „nulladik osztályba” íratja a szülő gyermekét, biztosítva ezzel a gyermek fizikai, érzelmi, és értelmi biztonságát és stabilitását, amely elengedhetetlen egy sikeres iskolakezdéshez.

Pedagógiai programunkkal célunk, hogy átmenetet biztosítsunk az óvoda és az iskola között.. Az iskola előkészítővel egy teljes évet nyernek, miközben a gyerek egy fejlesztő közegben nevelkedik. Ezt követően még mindig a szülők kezében a döntés lehetősége arról, hogy a „nulladikat” követően  a mi iskolai modellünkbe íratják gyermeküket első osztályba, vagy egy más-, akár állami- iskolarendszert válasszanak.

Pedagógiai programunkat minden tekintetben az az iskolaérettség kritériumai határozzák meg.
A megismerő tevékenység (pl. figyelem, észlelés, gondolkodás stb.), a mozgásfejlesztés (egyensúly, gyorsaság, ügyesség. ritmusérzék) a kommunikációs készség, a szociális érettség (viselkedési normák, önkiszolgálás, társas kapcsolatok) fejlesztése kiemelt szerepet kap pedagógiai munkánk során. A fentiek mind olyan képességek melyeknek fejlettsége meghatározza, hogy lesznek-e a gyermeknek tanulási zavarai, milyen teljesítményt nyújt az iskolában, sportban, munkahelyén, milyen kapcsolatot alakít ki a többi emberrel a későbbiek során.

Projekt alapú oktatási formánkban témákra osztjuk fel az évet, és ezeken a témákon haladunk a megfelelő ütemben. Ezek a témák természetesen egymásra épülnek és illeszkednek az évszakokhoz, ünnepeinkhez.

Módszereink

Mivel a hat éves korosztály lételeme, fő tevékenysége a játék, a körülöttük lévő világot, saját képességeiket, lehetőségeiket is játék közben ismerik meg. Ezért fontosnak tartjuk, hogy a képességfejlesztés során is nagyon sok játékpedagógia módszert alkalmazzunk.

Szakmaiságunk

Az iskola előkészítő foglalkozásokat óvónő, gyógypedagógus, tanár, egészség – és mozgásfejlesztő szakemberek szervezik, végzik.

 

 

 

 

 

 

Az iskolaérettség kritériumai

Biológiai, fizikai, testi alkalmasság

Megfelelő testi fejlettség: a gyermek magassága minimum 110-120 cm, súlya a 18-20 kg. (ettől persze lehetnek eltérések, genetikai eltérések alapján) ,

  • alakváltozás – a gyermek alakja megnyúlik, eltűnik a kisgyerekes pocak,
  • elindult a fogváltás,
  • megfelelő fizikai erőnlét és egészségi állapot – ami az iskolatáska cipelése, és az egy helyben ülés miatt fontos,
  • látás, hallás megfelelően fejtett (esetleg korrigált)
  • kézdominancia – jobb, illetve balkezesség – felismerhető
  • a gyermek mozgása összehangolt (lábujjhegyen -, sarkon járás, egy lábon ugrálás,
    indiánszökdelés megy neki)
  • a gyermek finommozgása összerendezett – képes a váll, a csukló és az ujjak független mozgatására, ügyesen fogja a ceruzát, tud cipőt kötni.

Pszichés alkalmasság

A gyermek várja az iskolát, készül rá, ez a játékaiban is megjelenik,

  • érzelmileg kiegyensúlyozott, van önuralma
  • alkalmazkodik a szabályokhoz, képes elfogadni a felnőttek irányítását, együttműködik a többiekkel,
  • a rábízott feladatokat el tudja végezni, nem hagyja félbe,

Kialakult a feladattudata. Elfogadja, hogy bizonyos dolgokat akkor is el kell végeznie, ha nincs hozzá kedve, ha fáradt vagy szívesebben játszana. Nem akar mindent azonnal, képes szükségleteit késleltetni, várni.

Képes megfelelő kapcsolatot kialakítani a felnőttekkel és a gyerekekkel. Igényli a közösséget, oda beilleszkedik, betartja annak szabályait.

Kudarctűrő képesség – nem veszíti el a kedvét, ha valami nem sikerül elsőre, ha ki kell javítania. Nem esik kétségbe, ha nem az övé a legszebb, a legjobb rajz elkészítés vagy feladatelvégzés.

Értelmi képességek:

Tartós figyelem – 15-20 percig leköthető a gyermek figyelme rajzolással, feladatlap kitöltéssel, színezéssel.

Megfelelő emlékezet – versek, rövidebb meséket meg tud jegyezni és el tud mondani.

Gondolkodása elvontabb, logikusabb – felismeri a rész-egész viszonyát, képes a lényeg kiemelésére, az összefüggések meglátására.

Az 1-10 számok között eligazodik, pontosan használja a több-kevesebb, kisebb-nagyobb fogalmát.

Megfelelő beszédkészséggel rendelkezik – tiszta és érthető a hangképzés, gazdag szókinccsel és a nyelvtani szabályoknak megfelelően fejezi ki magát.

Ismeri a saját testét, tisztában van a testrészek nevével és helyével.
Jól tájékozódik térben és síkban. Nem okoz gondot a fent-lent, balra – jobbra, előtt- mögött irány beazonosítása.

Képes a sorminta folyatására, soralkotásra. Ismeri személyes adatait, családtagjai nevét, lakhelyét.

Hogyan néz ki ez a gyakorlatban?

Iskolánkban számos képzési lehetőség és forma közül választhatsz:

Általános iskola

Kiemelt feladat a gyerekek közösséggé formálása. A 6-14 éves életkorban fontosabb, hogy egy személyhez kötődjenek, mint hogy szaktanár tanítson minden tárgyat: a tanító a „gyermekek-ben” legyen mindenekelőtt szakember.

Szakközépiskola

Iskolánk az Emberi Erőforrások Minisztere által elfogadott alternatív kerettanterv alapján oktatja a tanulókat, emellett gyakorlati szinten alkalmazza az élmény- és játékpedagógia módszereit, valamint diákok számára is használható módon oktatja a rekreációs technikákat a testnevelés órák keretén belül.

Szakiskola

A speciális nevelés az egyéni bánásmód és az egyéni haladás elvére épül, melyben folyamatos a praktikus ismeretek oktatása, a kommunikációs és szociális képességek fejlesztése. Kiemelt feladatunk, hogy a tanulók a munkába álláshoz és életkezdéshez szükséges ismereteket is megszerezzék.

Párhuzamos művészeti képzés

A tehetséges diákok az iskolában folyó párhuzamos művészeti képzés keretében, valamint különböző Művészeti Projektek megvalósításával bontakoztathatják ki képességeiket.

Előkészítő csoport

Átmenetet kínálunk az óvoda és az első osztály között. Úgy érzi, hogy gyermekének szüksége lenne egy évre, amelyben folyamatosan hangolódik rá az iskolai életre? Különleges lehetőséget kínálunk, különleges gyerekeknek!

Szakgimnázium

Szakgimnáziumi (9-12. évfolyam) azoknak ajánljuk, akik az általános iskola után szeretnének érettségit szerezni.

A képzési idő: 4 év

Technikusi képzés

Választható szakirányok:

  • magasépítő technikus
  • ruhaipari technikus
  • vendéglátószervező-eladó
  • lovastúravezető